دسته‌بندی نشده

شغل زرگری یا طلا سازی

امروزه بسیاری از افراد برای اینکه سود خوبی به دست بیاورند وارد شغل زرگری و یا طلا سازی می شوند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که طلا نقد شوندگی بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و به عنوان یک کالای جهانی شناخته می شود. کالاهای بسیار زیادی هستند که برای سرمایه گذاری خریداری می ‌شوند و یکی از مهم ترین و بهترین آنها طلا می باشد. البته اگر شما می ‌خواهید وارد شغل زرگری شوید باید به خوبی بدانید که به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارید و ممکن است که نوسانات جهانی متنوعی را جهت بالا و پایین بردن قیمت طلا مشاهده کنید.
بسیاری از افرادی که در شغل طلا سازی فعالیت می‌ کنند از فعالیتشان رضایت دارند. در واقع فعالیت آنها بر اساس نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی شکل می‌ گیرد که امروزه سود بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. هر یک از افرادی که زرگری را به عنوان شغل خود انتخاب می کنند باید مهارت های مورد نیاز به این صنعت را نیز بشناسند. در ادامه برخی از مهارت های مورد نیاز صنعت زرگری و همچنین جذابیت این شغل را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهارت های شغل طلا سازی

شما برای اینکه وارد شغل طلا سازی شوید باید مهارت های مورد نیاز این صنعت را بشناسید. برخی از مهمترین مهارت های مورد نیاز در شغل زرگری عبارت است از :
1. شناخت و بررسی کردن عیارهای طلا و تبدیل نمودن عیار ایرانی به عیار جهانی یکی از مهمترین مهارت هایی است که شما باید با آن آشنایی داشته باشید. عیار جهانی طلا را باید به عیار ایرانی هم بتوانید تبدیل کنید.
2. آشنایی با اوزان طلای داخلی و همچنین طلای جهانی یکی دیگر از مهارت هایی است که باید برای شغل زرگری تقویت کنید.
3. روش تشخیص و همچنین عیارسنجی طلا، نقره و پلاتین را باید به خوبی بشناسید. دستگاه‌ های بسیار زیادی هستند که برای شناخت طلا مورد استفاده قرار می گیرند.
4. فلزات گرانبها و شناخت آلیاژ های درون آنها از دیگر نکات و مهارت هایی است که باید به آن توجه داشته باشید.
5. شناسایی ویژگی فیزیکی بسیاری از فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین یکی دیگر از مهارت های مورد نیاز شما برای صنعت زرگری می باشد.
6. حسابداری و محاسبات طلا اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به خوبی با نحوه محاسبه آن آشنایی به دست بیاورید.
7. همه مسائل در مورد سکه ‌های طلا و گوهر شناسی را باید به خوبی بشناسید و تشخیص دهید.
8. مبانی بازاریابی برای فروش طلا و مشتری مداری یکی دیگر از مهارت های مورد نیاز برای صنعت زرگری می‌باشد.
9. آشنایی پیدا کردن با کارکرد تجهیزات طلافروشی و ابزارهایی که جهت طلا فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی دیگر از نکاتی است که باید به خوبی به آن توجه نمایید.
10. نکات ایمنی که برای مغازه طلا و جواهر فروشی باید رعایت کنید را نیاز است به خوبی بشناسید تا از اموال خود مراقبت نمایید.

جذابیت بازار طلا سازی

علاقه ای که بسیاری از مردم به خرید و فروش طلا و جواهرات دارند موجب شده است که بسیاری از افراد وارد شغل زرگری شوند. مدت زمان زیادی است که طلا به عنوان یکی از گرانقیمت ترین فلزات دنیا به شمار می‌ آید و قیمت آن در معیار بسیاری از پول های رایج جهان ارزش اقتصادی بالایی را به خود اختصاص داده است. این مسئله موجب اهمیت فلز گران بهای طلا شده و بسیاری از افراد را وارد شغل فروش ‌طلا کرده است. اگر به میزان طلای موجود در جهان دقت کنید متوجه می ‌شوید که بسیاری از افراد در مجموعه های شخصی خود ذخایر زیادی از طلا را قرار داده اند.
سرمایه گذاری در طلا موجب شده افراد زیادی جهت خریداری و فروش طلا وارد شغل زرگری شوند. جذابیت شغل طلا فروشی و زرگری به این مسئله بستگی دارد که شما با انواع شکل ها و تنوع های زیادی از طلا آشنا می شوید و می توانید آنها را به فروش برسانید. میزان سود دهی قیمت طلا به نرخ بازار بستگی دارد. فاکتورهای متغیری روی محاسبه قیمت طلا تاثیر می‌ گذارند که شما برای وارد شدن به شغل طلا سازی باید این فاکتورها را بشناسید و به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

تهیه شده توسط گروه جی سی ابزار)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *