دسته‌بندی نشده

زرگری یا طلا سازی چیست ؟

امروزه بسیاری از افراد هستند که می خواهند وارد حرفه طلا سازی و یا زرگری شوند. آنها باید به خوبی در مورد شیوه ها و نکاتی که مربوط به زرگری می باشد اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. طلاساز بعد از ذوب کردن فلزات قیمتی باید آنها را به‌گونه ‌ای شکل دهد که زیبایی لازم را کسب کنند. خلاقیت و ظرافت هر یک از طلاهای شکل گرفته نشان دهنده توانایی طلا ساز می باشد. شما برای اینکه کسب و کار زرگری را راه بیندازید و یک طلا ساز موفق شوید باید به برخی از نکات بسیار مهم توجه نمایید که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

 برای طلا سازی به چه ابزارها و امکاناتی نیاز پیدا خواهید کرد؟

برای ایجاد کارگاه هایی که جهت زرگری طلا هستند به ابزارهای متنوعی جهت ساخت طلا نیاز پیدا می کنید. بخشی از این دستگاه‌ ها در ایران تولید می شوند و برخی دیگر از آنها را باید از کشورهای دیگر خریداری نمایید. به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و تحریم‌ ها تا حدودی قیمت برخی از دستگاه ‌ها زیاد است و همین مسئله موجب شده تا برخی از افراد قادر نباشند آنها را خریداری کنند. جهت ایجاد کردن کارگاه طلاسازی ابتدا باید حوزه فعالیت خود را به خوبی مشخص نمایید. زیر شاخه هایی که مربوط به طراحی طلا است با یکدیگر متفاوت می باشند و به همین دلیل باید از شیوه های تولیدی و ابزارهای متنوع استفاده کنید. اگر شما بخواهید که تولید و طراحی دستی طلا را انجام دهید به راحتی قادر خواهید بود که فضای کار کوچکی را برای خودتان دست و پاک کنید. اما اگر می‌ خواهید که امکانات زیادی برای راه اندازی کارگاه داشته باشید باید فضای بزرگتری را به ساخت طلا اختصاص دهید و کارگاه بزرگی داشته باشید.

 مراحل طلاسازی

برای ساخت و طراحی طلا ابتدا نیاز است که طلای خام را در ظرفی به نام ریژه و یا کاسه گچی بریزید و حرارت دهید تا ذوب شود. ظرف مخصوص به طور معمول کاسه ‌ای گچی می باشند که نام های متنوعی دارد. فرایند ذوب کردن طلا به وسیله گاز و اکسیژن انجام می پذیرد و در مرحله بعدی شما باید طلای ذوب شده را با نقره و یا مس ترکیب کنید. مایع به دست آمده را سپس باید به مفتول تبدیل نمایید و آن را درون دستگاه نورد قرار دهید. برش دادن هر یک از قطعات طلا و سوهان کشیدن و لحیم کاری از جمله مراحل انتهایی تولید طلا می باشد. جهت از بین بردن خطوط ریز روی طلا باید به وسیله دستگاه پرس پرداخت آن خطوط ریز از بین برود. در نهایت باید طلایی که ساخته شده است آبکاری گردد. از آبکاری کردن طلا برای درخشان تر بودن و ایجاد جلوه خاص در زیورآلات استفاده خواهد شد. شما می توانید طلاهای دست دوم خود را هم به کارگاه ها طلا بدهید تا آنها را آبکاری کرده و جلوه زیبایی به دست بیاورند.

مواد اولیه طلا سازی چیست ؟

بسیاری از افراد هستند که با شنیدن نام شمش طلا امکان دارد که وارد شغل طلاسازی نشوند. در برخی از مواقع شما نیازی نیست که سرمایه‌ ای جهت ساخت طلا در اختیار بگیرید و وارد این شغل شوید. تنها می توانید با تهیه کردن طلای دست دوم و یا طلای خام دیگران وارد این شغل شوید. شمش طلا و طلا های متفرقه از جمله مواد اصلی ترین مواد برای تولید و طراحی طلای جدید می ‌باشند. شمش‌ های خام و طلای آب شده در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرند. درصد هر یک از طلاهای آب شده و شمش خام با یکدیگر فرق می کند که شما باید به خوبی درصد آنها را برای تولید طلا مورد بررسی قرار دهید.

خطرات طلا سازی چیست ؟

یک طلا ساز باید به خوبی بداند که برای راه اندازی شغل خود مشکلات و دست اندازهای بسیار زیادی خواهد داشت. اگر طلاساز زیرک باشد و آینده‌ نگری قوی در ذهن خود ایجاد کند می تواند به عنوان یک طلا ساز حرفه ای از سود زیادی برخوردار گردد. نوسان قیمت طلا در بازار موجب شده است که بسیاری از افراد از وارد شدن به این شغل و حرفه خودداری کنند. البته که اگر شما به خوبی بازار طلا را بشناسید می توانید از فرایند بالا و پایین شدن قیمت ها استفاده کنید و سود خوبی به دست بیاورید.

تهیه شده توسط گروه جی سی ابزار)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *